onsdag 9 april 2014

Med nya skor till Kenwood House


Idag var jag pa utflykt till Kenwood House som ligger pa Hampstead Heath i norra London.


Har du sett filmen Notting Hill med Hugh Grant och Julia Roberts sa kommer du kanske ihag scenen dar Hugh besoker Julia under inspelningen av ett kostymdrama? Det spelades in just pa de har grasmattorna, framfor Kenwood House.


Det var i princip sommar idag och parken var vackrare an nagonsin. Solen gassade och Kenwood House sken sa vitt att det nastan gjorde ont i ogonen.


Jag kakade lunch pa the Brew House Cafe som ligger i anslutning till Kenwood House och ar kanske ett av de basta lunchstallena i London. Det ar dessutom ett av de absolut vackraste och genuint Engelska stallen jag vet.


The Brew House ar alltid valbesokt och maten ar klassisk engelsk, ganska billig och valdigt god. Tyvarr ar jag usel pa att ta snygga bilder pa mat, men jag kan upplysa den vetgirige om att jag at en cheddar och purjolokspaj med mixad sallad till.


Man kan sitta inomhus eller i tradgarden om det ar fint vader.


Restaurangen ar vackert rustik och serverar bade lunchmat och fika. Jag rekomenderar verkligen att ta dig hit, speciellt om du har en halv dag utan planer och kanner att du vill se nagot annat an Hyde Park.


Javisst ja, ni ville ju se mina nya skor. Tadaa - har ar de! Saddle Shoes fran Rocket Originals. Jag har tranat efter dessa i manga ar utan att kopa dem, men nu ar de antligen mina!

Hurra for grona skor! Inte hurra for skoskav over hela fotterna...


XXX








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar