torsdag 20 februari 2014

På vårpromenad i London

En av de basta sakerna med att bo i London ar att varen kommer hit tidigt – redan i december borjar vissa av traden blomma. Idag har varit en riktigt harlig dag och jag har gatt runt och fotat i det valbargade men fortfarande avslappnade Islington – min favoritstadsdel dar jag ocksa har turen att jobba. Gatorna har ar rena och snygga, de gamla husen val omhandertagna och det finns massor av restauranger, mysiga pubar, schyssta cafeer och - sist men inte minst - en hel viktoriansk shoppinggata fylld med vintageaffarer (som tanker jag agna ett helt blogginlagg at en annan gang). Mitt forsta jobb i London var i huset pa bilden ovan - det kostar runt 25 miljoner kronor och ar varken storre eller battre an ett vanligt svenskt hus - daremot ar postkoden valdigt fin!

Nya varkappan i 40-talsstil ger en fin silhuett.

Jag alskar fargen pa dorren och spindelsvavsfonstret ovanfor.

Apoteket som lag har ar sedan lange stangt och omgjort till lagenheter, men som tur ar bestamde man sig for att inte ta bort reklamen man malat direkt pa huset. Gamla minnsemarken som detta finns overallt i London om man tittar noga.

En viktoriansk skola som fortfarande ar i funktion.

A British Lion

Lavender pa fonsterblecket.

Hoga skyar idag - fas oftast bara pa varen och hosten har. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar