tisdag 20 maj 2014

Sjuk i U.K

Jag laste i en tidning häromdagen om en man frivilligt huggit av sig handen i en hemmabygd giljotin. Han hade rakat ut for en olycka for fem ar sedan och haft enorma smärtor i handen sedan dess. Sjukvården i England tog aldrig hans klagande pa allvar trots att han berättade att han funderade pa att hugga av sig handen, och till slut tog han sa ärendet i egna händer, sa att saga. Jag forstar honom. Jag ar sa otroligt trott pga en stark smärtstillande medicin jag ater i väntan pa en operation som aldrig blir av, trots att jag akt in och ut pa sjukhuset sedan december. Jag har använt mig av hela mitt skadespelarregister (darrande underlapp, grat, hysteri, raseri, galenskap blandat med ödmjukhet och underlagsenhet) men ingenting har hjälpt hittills. Jag fick häromdagen besked om en tid till operation i juni, men idag ringde sjukhuset och ställde in tiden utan förklaring varför. Nagon som har ett operationsbord for hemmabruk att lana ut?

1 kommentar:

  1. Ajajaj, det låter inte roligt :-( Men jag vet inte om sjukvården är så mycket bättre i Sverige, här är det också långa väntetider på operation. Vi får hoppas att valet i höst kan göra att det blir ändring på det ;-) Var rädd om dig! Kram, Carin

    SvaraRadera