torsdag 22 maj 2014

Lipstick Queen


Nar jag kanner att jag saknar glamour i mitt liv koper jag ett nytt lappstift fran min favorit Lipstick Queen. Tillvaron har hemma praglas just nu av byggdamm och ett gang byggarbetare som roker, svettas och svär dagarna i anda och glamouren lyser med sin franvaro, sa idag nar jag var inne pa den lyxiga skonhetskedjan Space NK slog jag till pa det nya stiftet Saint Deep Red. 


Lipstick Queen startades av en tjej vid namn Poppy King, som ansag att marknaden inte kunde erbjuda henne det hon ville ha. Lipstick Queen ar särskilt bra pa roda nyanser, vilket passar mig utmärkt, och lappstiften kanns aldrig torra eller uttorkande. Lipglossen ar minst lika bra som lappstiften - de ar gjorda sa att ditt har aldrig kletar fast pa dina lappar om det skulle ramla fram i ansiktet och fargerna ar supersnygga. Jag gillar dock inte heltackande lappstift - det ar sa himla mycket jobb och gor man fel maste man borja om fran början. Jag koper istället alltid "sheer" - halvgenomskinligt lappstift som funkar bade till jobb och fest utan att kannas for mycket. Det visade sig vara ett omöjligt projekt att fotografera sina egna lappar utan att fa huden runt munnen se ut som en karnkrafstolycka, sa darfor far ni denna hart redigerade bild dar lappstiftet ser mer rosa an rott ut. Snyggt ar det i alla fall och "instant glamour" ar det verkligen!

Bonusbild - Varat kok just nu. Lagg marke till tvättmaskinen i koket - standard i England. Tvivlar starkt pa att det har blir klart till pa söndag...


1 kommentar:

  1. Oj, vilken röra! Jobbigt att renovera, speciellt i huset hjärta (köket). Men när det är klart och fint kommer du att glömma bort hur jobbigt det var.
    Bra att du unnar dig lite lyx att pigga upp dig med på vägen ;-)
    Kram Camilla

    SvaraRadera