söndag 20 juli 2014

Söndagsutflykt


Idag åkte vi till blomstermarknaden på Colombia Road. Monty fick inte följa med, och tittade ledset på oss från köksbordet. Utflykten var dock helt nödvandig eftersom det kommer ett inredningsmagasin till oss på torsdag for att fota vårat hem, och då måste det vara extra fint och pyntat.


Vi köpte en enorm mängd blommor och blad. En stor grön planta, eukalyptusblad, pioner, liljor och så de röda blommorna som jag inte vet vad de heter.


De ar tjocka och tunga och sammetslena. Har faktiskt aldrig sett något liknande förut - tror att det ar min nya favoritblomma faktiskt.


Dagens bonusköp blev den har burken från 50-talet med Queen Elizabeth på. En riktigt brakfynd for endast £5.

XXX

3 kommentarer:

  1. Alltså... DOM RÖDA BLOMMORNA?! Typ finaste jag sett <3
    Och oj va kul med inredningsreportage!

    SvaraRadera
  2. De där blommorna var ju helt underbara!
    Jag tog mig friheten och lånade din bild och frågade i en trädgårdgrupp på Facebook ovh fick svaret att det var en blomma som heter Tuppkam. Inte så vanlig som snittblomma här i Sverige tyvärr. Lyckliga du!

    SvaraRadera
  3. Wow vad kul med inredningsreportage, ser fram emot att få höra hur det gick :-) Instämmer i att de röda är fantastiskt vackra, påminner lite snabbt om hortensia men ändå inte :-)

    SvaraRadera