fredag 29 augusti 2014

Sko-Döden

Jag var i Camden idag och gick förbi den helt galna skoaffären Irregular Choice. Deras skor är döden för fötterna och jag tatuerar mig hellre på insidan av ögonlocken än går i deras skor. Men idag köpte jag nästan ett par bara för att ha dem som prydnader. Jag såg dem i ögonvrån när jag gick förbi skyltfönstret, och innan min hjärna hann stoppa mig skrek jag rätt ut. På riktigt!


Jag tror inte jag har deklarerat min kärlek för Bambis än här på bloggen, men jag är totalt galen i de söta små rådjuren med stora ögon och har en gedigen samling av dem hemma. Nu började en hätsk diskussion mellan den impulsiva sko-hoardern och den eftertänksamma, ekonomiskt lagda (och tyvärr mer latenta) sidan av mig. 

Ekonomen: Du kommer aldrig att kunna gå i dem - ALDRIG!
Hoardern: Tyst. TYST!!! Jag köper dem om jag vill!
E: Du köpte en säng förra veckan - minns du? 
H: Och vad har det med de här skorna att göra?
E: Aaaargh - Ska du köpa ett par skor för £125 och HA SOM PRYDNAD? Idiot!!
H: Bambi, Rådjur, Gulligull!
E: OK. Vi kanske kan mötas i en kompromiss... Har du sett att det finns en matchande väska till skorna?
H? Va? VART????
E: Ehhh - där.. Precis bredvid skorna...
H: IIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

Finns det något som är bättre än skor så är det kanske väskor. Och finns det något bättre än väskor, så måste det vara väskor med Bambi på. En stor, fet, här-kommer-jag-väska med Bambi på!! Kompromissen blev: Jag lägger undan den i affären tills imorgon. Om jag känner likadant imorgon får jag åka till Camden och köpa den. Vad tycker ni? Ska jag?    

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag lyckades ta bort min kommentar. :( I alla fall, jag skrev:

    Skorna... not so much, det ser ju ut som att man trampar på stackars Bambi. :( Väskan däremot, köp! :)

    SvaraRadera
  3. Vänta tills hysterin har lagt sig är min rekommendation!!!.....Mooor!!!

    SvaraRadera
  4. Håll i slantarna!
    /U

    SvaraRadera
  5. Spara dina penga... Har ångrat mig själv oftast efter ett sådant inköp...

    SvaraRadera
  6. De är fantastiskt colla att titta på skorna men dyrt ögongodis! Föreslå butiken att du kan blogga om dem och få skorna som betalning ;-)

    SvaraRadera