söndag 14 september 2014

Min höststil!


Hösten är min favoritårstid. Jag älskar att få klä mig i mer tackande kläder, murriga färger och skor som inte är sommarsandaler. Jag har inte burit svarta outfits på massor av år eftersom jag tycker att svart får mig att se gothig ut, men den här hösten försöker jag återupptäcka enkla, svarta kläder, och kombinera dem med vintageaktiga attribut för att skapa en varierad och personlig stil. På bilden har jag mina favoritskor från Miss L-Fire tillsammans med kläder från Mint Velvet och min Louis Vuitton-väska som jag fick i present när jag slutade på ett jobb. Vid kragen bär jag en klassisk engelsk brosch med inglasade broderade blommor - en present från min egen juvelerare Nadia. 


Nya skor! De är handgjorda i England och kostar en förmögenhet i en vanlig affär. Jag hade turen att springa på det här paret (för en tredjedel av butikspriset), i en nyöppnad välgörenhetsaffär som fått skorna i donation direkt från tillverkaren. Hurra!


Kommer ni ihåg posten om Bambi-skorna och väskan? Jag köpte väskan! 


Har är vi på utflykt i vackra Regents Park. Jag har mina vanliga jobbkläder på mig. Min garderob är full av vackra vintageaktiga klänningar som passar att ha på kvällar och helger, men jag har inte mycket som passar till resten av veckan och jag har problem att sätta ihop en bra jobbgarderob som är både snygg och praktiskt. Den har gråsvarta klänningen i jerseymaterial hittade jag pa GAP häromdagen och den passar bra in på mina kriterier för jobbkläder.


För övrigt är hösten i London underbar. Parkerna är vackra och gröna igen efter sommarens torka. Luften känns ren, horderna av turister har minskat lite och staden sjuder av spännande aktiviteter. Kom hit du med!

18 kommentarer:

  1. Jag kommer ju snart =) Att du slog till på väskan till sist, förvånar mig icke! Moor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten så klär du i svart tycker jag. DS

      Radera
  2. Svar
    1. Tack - jag alskar dem oxa :) Ska varda dem omt sa de kan hanga med i manga ar till :)

      Radera
  3. Önskar att jag var hälften så stilsäker som du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ah - vilken komplimang. Det hjalper att bo i London, dar man kan valja och vraka bland alla stilar :)

      Radera
  4. Har också engång köpt sådana där gula skor (typ av). Aldrig vågat bära den. Visste inte hur jag skulle kombinera. tja..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Jag kombinerar mina med enkla svarta klader och en cardigan i samma gula farg - pa sa satt syns de annu mer, vilket de ar varda eftersom de ar sa snygga :)

      Radera
  5. De gula skorna är helt underbara! Vad är det för märke?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emelie. Visst ar de fina. De kommer fran det engelska market Grenson, och modellen heter Rose. X

      Radera
  6. Ovant att se dig i svart. Snygg som alltid! Att du köpte väskan kom inte som en överraskning direkt :-)
    //U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, du vet ju hur kopgalen jag ar. Minns du nar vi var pa Claes Olsson for typ 12 ar sedan och jag ville kopa en juice-press. Du avradde mig med orden "Tank pa att du maste jobba i tre timmar for att ha rad med den". Jag kopte den :D

      Radera
  7. Var i London förra hösten, ungefär så här års. Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - hösten är min favoritårstid här. Säg till om du kommer någon mer gång så kanske vi kan träffas och luncha eller ta en drink :)

      Radera
    2. Det ska jag! Både jag och mannen gillar London så nångång framöver så...

      Radera
  8. Visst är du fin i svart, men jag tycker att färg och mönster passar din glada personlighet bättre:-).
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du. Jag är nog beredd att hålla med faktiskt :)

      Radera