tisdag 28 oktober 2014

Orkar inte!

Det är för mycket av livet just nu. Monty, min 19-åriga katt, har blivit blind, vilket gör mig något oerhört ledsen. Att inte kunna hjälpa honom när  jag ser hur han stryker efter väggarna, slår i huvudet, ramlar ned från sängen och sätter tassarna i maten. Mitt hjärta brister! Dessutom är jag sjuk i feber och halsfluss. Det är för mycket av allt just nu, och jag har noll inspiration till att skriva. Min roliga kompis Patricia skrev däremot en skitkul limerick om mig som livade upp min gråa sinnesstämning en aning. Ni får läsa den några gånger om dagen tills jag är tillbaka! 


Det var en skön mö ifrån Finspång
som lämna' sin hemort för London
nu kan folk med smak
få ta del av hennes bak
den som tolkar't som snusk får en omgång!


Hahahahaha! Jag älskar den -Tack Patricia!

5 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt med kissen! Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det måste vara tufft! Instämmer i att Limericken var fantastisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den bra :) Hon som skrev den gjorde det på typ fem minuter. Ett geni!

      Radera
  3. Kram på dej!
    <3
    //U

    SvaraRadera