tisdag 11 november 2014

Sunday Best

I söndags gav vi oss ut för en dag på stan med brunch i SOHO och utställning på British Library. Det var en perfekt höstdag - inte så kallt att man behövde mössa och kappa, men kallt nog för halsduk och en ullkofta. Jag tog på mig mina vinterboots från mitt favoritmärke Miss L-Fire. 


 Min koft-kavaj kommer från svenska Emmy Design och är köpt här i London på boutiquen Retro Revival, som har ett fantastiskt sortiment med skor och reprokläder som verkligen känns äkta och tidsenliga.


Den här halsduken som ser ut som ett par ballerina-ben är en av mina absoluta favoriter från garderoben. Jag köpte den på rean på en liten boutique för flera år sedan, och varje år när jag plockar fram den från vinterförrådet blir jag lika glad.


Klänningen kommer från Hell Bunny och du som är en flitig läsare av bloggen känner nog igen den från sommarens äventyr. Den är väldigt tunn och skulle nog inte funka i Sverige så här års, men i England har vi milda vintrar som gör att den passar ypperligt bra i höstgarderoben.


Så här ser jag ut mestadels av tiden, både när jag jobbar och är ledig. Jag orkar sällan styla håret, förutom när jag ska ha marknad, dessutom är det ingen ide att lägga ned massor av tid på fina läggningar - en av nackdelarna med London är att det alltid är fuktigt, och även om jag lockar mitt hår tills det nästan börjar glöda så har lockarna fallit ur ett par timmar senare.



11 kommentarer:

  1. Den där koftan är to die for! Och jag tycker du är jättefin i håret! Jag har samma frisyr själv och som småbarnsmamma uppskattar jag en frisyr som bara behöver några tag med borsten för att bli klar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag önskar att jag hade tjockare hår så jag kunde göra lite mer avancerade frisyrer, men mitt nordiska tunna barr tillåter knappt några extravaganser. Page är och förblir den bästa frissan för mig!

      Radera
  2. Vacker som en dag! Så snygg rygg på den där koftan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur Madde - det var därför jag föll för den. Orginellt och med riktig 40-talskänsla!

      Radera
  3. Jag gillar halsduken:-)
    Kram U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Min kära U. Om jag hade en till skulle du få den ;) Kram

      Radera
  4. Om jag var hälften så fin som dig så skulle jag vara nöjd ;-)
    Camilla

    SvaraRadera