onsdag 24 december 2014

Jul hos Mor och Far

I lördags gjorde jag årets sista marknad på Spitalfileds. Försäljningen gick över förväntan bra och jag köpte mig en fin julklapp i form av en pudelcirkus i minatyr från en av säljarna. Arrangören av markanden tog ett kort på mig som jag tyckte blev fint - så här såg jag ut i lördags:


Jag har nog aldrig nånsin sagt att jag har förtjänat eller är i behov av en semester förrän i år - mitt 35e år på jorden. Jag beöver komma bort från sorgen efter Monty, från stressen, folket, trafiken och cupcakesen, tro det eller ej. Och vart kan man rekreera sig bättre än hos mor och far och alla djuren hemma i Sverige? Mina föräldrar hämtade mig på Skavsta och efter en snabb vegetarisk lunch på Max styrde vi kosan mot byn. Östergötland var ovanligt grönt för årstiden, men i morse när jag gick upp hade frosten fallit under natten och det kändes lite mer som julafton.



Mitt barndomshem är i vanlig ordning pyntat och ombonat inför julhelgen - mamma har de bästa julprydnaderna såklart. Bambisar i olika former är vanligt förekommande och i granen hänger några stycken som jag köpte åt mor i London förra julen.




Min katt Sölve, som är minst 17 år gammal, is still going strong och är en mycket älskad (och en aning enerverande) familjemedlem. Sölve hittades springandes på motorvägen i Stockholm, och hamnade efter upphittandet hos min vän Liza som drev ett katthem från sin gård. Därifrån flyttade han hem till mig och fick sedan komma till mina föräldrar när jag drog till London. Ingen katt kan ha det bättre än Sölve som har allt han kan önska här och är mycket älskad.


Och med dessa bilder önskar jag er alla en God Jul! Tack för detta året och jag hoppas att vi ses nästa år igen. Till dess - Arrivederci!

XXX

7 kommentarer:

  1. God Jul och God fortsättning! <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint att få se att Sölve fortfarande lever och frodas! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Blir alltid lika glad av att se dig live :-)
    Önskar dig ett gott nytt år och jag är övertygad om att du får en trevlig nyårsafton. Du är ju i gott sällskap :-)
    Kram påre
    //U

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig blogg du har :)

    SvaraRadera
  5. Vart har du tagit vägen? Hoppas du mår bra <3
    //U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej U. Jag mar bra. Borjar blogga idag igen :)

      Radera