söndag 29 juni 2014

Pannkaks-söndag


Halleluja - Amazon har börjat med leveranser pa söndagar, och i morse anlande min beställning med body lotion fran Hawaiian Tropic som doftar kokosnöt och semester. Jag var tvungen att prova den direkt, varpa ett stort Ahhhhhhhh undslapp mig. Peter trodde jag hade skadat mig, och kom ut i koket for att titta vad jag holl pa mig. Jag log som en galen person forvantas le och sa "I'm back in Florida". Peter förstod ännu mindre vad jag holl pa med och fick förklara hela grejen om hur jag pa noll komma en sekund transporterats till stranden pa Key West, dar vi smörjde in oss med Hawaiian Tropic och drack farska Pina Coladas i eftermiddagssolen. Och jag gillar inte ens att sola! Längtan efter det förlovade landet blev for stark, och det fick bli en amerikansk pannkaks-frukost. Jag handlar alltid med massor av matvaror hem varje gang vi ar i USA, och Aunt Jemimas Buttermilk pannkaksmix ar ett absolut maste. Pannkakorna blir latta som moln och smakar.... USA! Jag amerikaniserade anrättningen ännu mer genom att stro över hackade pecannotter pa ovansidan av pannkakan innan jag vande den. Förresten - har jag sagt att vi installerade en gasspis nar vi renoverade? Jag ar sa himla nöjd.


Jag serverade pannkakorna med hart vispad vaniljgrädde, jordgubbar, blåbär och massor av pannkakssirap.


Vill du också gora amerikanska pannkakor men har ingen pannkaksmix? Prova det har receptet fran Nigella.

XXX



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar