tisdag 15 juli 2014

Med Volvo och Vovve på Veteranmarknad

De senaste veckorna har varit helt galet upptagna. Förutom att vi har försökt lösa ett särskilt illaluktande problem i huset sa klämde Monty svansen dörren (paniiiiik!!) och jag drog pa mig ett lätt fall av solsting. Vi fick ett avbrott fran all jäkelskap nar vi var och tittade pa Monty Python Live pa O2. Trots att de var gamla och ganska oengagerade sa var det en bra kvall. John Cleese levererade hela papegojsketchen ord for ord och the Four Yorkshire Men var lika rolig som alltid. Eric Idles rost holl fortfarande och numret med Galaxy Song var det basta med hela showen. Kvällen avslutades med att den 16 000 personer starka publiken sjöng Always Look on the Bright Side of Life tillsammans med the Pythons. Det var schysst! Tyvärr fick jag bara en bild pa hela kvallen eftersom kamerabatteriet tog slut, sa har far ni se merchandise-tältet. Stuff For Money!


Några dagar senare åkte vi äntligen på vår efterlängtade Sverigesemester med allt vad en sådan innebar. Bad, smultronplockning, turer på landsvägen med min pappas mopeder, glass, grillning, gamla vänner, loppisar, bilutställning, veteranmarknad och kvällsdopp i sjon. Jag och Peter åkte dessutom på en liten minisemester i Värmland och Närke. Nar vi anlande hade Mamma plockat blommor som välkomnade oss vid gästrummet. Ser ni de gamla Champis och Lorangaskyltarna i bakgrunden?


Vi akte pa flera turer med mammas Volvo PV. Har stannade vi vid en äng ute i skogen och insöp den svenska sommarens storhet.



Min pappa ar en sann fordonsentusiast och har flera USA-bilar, men har aven nyligen startat en samling av gamla mopeder och lattviktsmotorcyklar fran 30 och 40-talet. Vi for ivag till Katrineholm pa veteranmarknad. Pappa kopte moppedelar, jag och mamma hittade massor av loppisfynd och Peter vaktade hunden Sigge, da ingen av de tu ar sarskilt fortjusta i marknader.





Jag hittade den har kamelen, men tyckte den var for dyr. Gubben som salde den forsakrade att den var av bra kvalitet och av akta skinn, darav det hoga priset. Hur viktigt ar det dock med en bra kvalitet pa en prydnadskamel fran 70-talet? Jag ska ju knappast rida pa den..


Folkets Park-setet var fint, men platsbristen ar stor och det fick racka med att ta kort pa den. Ett stycke svensk popularhistoria.


De vackra gamla parmarna pa femböckerna ar oemotståndliga och jag kopte den i mitten med George och Timmy pa.


Nu ar vi åter i London med var älskade katt som blivit val omhändertagen av en familj från Sverige som bodde har medan vi åkte bort. I morgon ska jag äntligen opereras och kommer förhoppningsvis må så pass bra efteråt att jag kan blogga under veckorna jag ska vara sjukskriven. En special om var minisemester kommer, likaså ett bildreportage från mitt foraldrahem som ar fullproppat av vintageskatter.

XXX

4 kommentarer:

  1. Ho ho

    Vilka härliga bilder, jag gillar den med dig och Yvonne. Vilken underbar klänning!

    Hoppas op gått bra! Va rädd om dig <3

    //Ulle Bull

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeeej Ulle - vad kul att du skriver har :) Tack fro komplimangerna - klanningen fick jag av min kompis fran Australien - alskar den! Op har itne gatt som onskat tyvarr - maste opereras igen om sex veckor och chansen att jag blir bra ar bara 55%. Om jag inte blir bra sa maste jag ha en till operation, och utkomsten av den ar allt annat an onskvard. Ha en fin sommar och semester! Kram

      Radera
    2. Men va Faan?! Jag som höll tummarna för dig hela dan!

      Va rädd om dig <3

      Radera