fredag 21 november 2014

Ny klänning - gammal tatuering

Jag har i flera år gått och velat fram och tillbaka över att köpa kläder från amerikanska ModCloth. Även om mycket av kläderna i sig är relativt billiga får man alltid betala tullavgift när man köper varor från USA, och dessutom är portot ganska högt. Men så för några veckor sedan kunde jag inte hålla mig längre, när jag hittade en vintageinspirerad klänning i det här tyget:


Jag var tvungen! Paketet kom i förrgår och klänningen satt som en smäck. Enda nackdelen är att ärmarna är väldigt korta, och jag måste bära en bolero för att jag inte vill visa mina armar. Eller rättare sagt - jag vill inte visa min vänsterarm, som vanpryds av en stor hemsk tatuering, vilken sju laserbehandlingar hittills inte gjort någon större verkan på. Mamma poängterar att "Du skulle lyssnat på Mig!" och jag måste hålla med henne i det här fallet. En riktig klåpare till tatuerare ristade in bläcket på mig när  jag var 22. Tatueringen är sanslöst dåligt gjord och även om jag skulle få bort den helt så är huden fortfarande full av de ärr som bildades vid tillfället, eftersom tatueraren antagligen använde en gammal nål som rev sönder huden. Så - akta er för dåliga tatuerare, barn!


Så här ser den ut på mig. Jag älskar de små fickorna framtill och spetsen som pryder skärningen mellan det färgglada tyget och den svarta meshen. Jag har redan fått många förfrågningar om vart jag köpt klänningen, och den kommer utan tvekan vara en kär del av min garderob i många år. Ett riktigt toppenköp, importavgiften till trots!


3 kommentarer:

  1. Great print! Poor you, no way to do a cover up tattoo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Susan! Thanx for commenting - you are the first non swedish reader ever to comment :) Yes, the print is the prettiest ever :) Re the tattoo - its very big, with thick outlines and the only thing that will cover it is more black ink - its really not my style. I was hoping the laser would at least fade it to the point where I could cover it, but very little has happened after seven sessions, and so Im looking in to other options at the moment. Its all so expensive and money is short so it will just have to wait :( X ps - just checked out your blog - its great!

      Radera
  2. Skulle camouflage-smink hjälpa? Det täcker egentligen allt! B.

    SvaraRadera